Głosy dziecięce i młodzieżowe w reklamach radiowych. Siła oddziaływania
Unikalność głosów dziecięcych i młodzieżowych w reklamach dźwiękowych
Głosy dziecięce lub młodzieżowe wnoszą do reklam radiowych i wszelkich reklam, gdzie istnieje dźwięk nutkę "uroku", "niewinności" czy "świeżości". Ta autentyczność w przekazie może stanowić klucz do zwrócenia uwagi odbiorcy i sprawienia, że reklama pozostanie w pamięci na dłużej. Ta świeżość, niewinność chwyta za serce. Trafia w sam środek rodzicielskiego serca, które nieustannie ‚pracuje”., drży i jest bardzo podatne na dźwięki kojarzące się z potomstwem. Generalnie dominuje tutaj zasada „wszystkie dzieci są nasze”.
Głosy dziecięce i młodzieżowe w reklamach różnych kategorii produktowych
Głos dziecka w małym wieku, bardzo dobrze sprawdzi się w reklamach skierowanych bezpośrednio do mam. Może to być reklama sklepu z artykułami dziecięcymi, może to być reklama targów dla mam, czy reklama kosmetyków. Głos dziecka może być także wykorzystany w reklamach świątecznych, a już na pewno w kampaniach reklamujących komercyjne place zabaw np w galeriach handlowych. Głosy młodzieżowe to już obszar edukacyjny. Reklamy liceów, studiów czy imprez młodzieżowych. Faktem jest, ze reklam radiowych i wszelkich reklam dźwiękowych z użyciem głosów ze starszymi dziećmi, jest na rynku najmniej. Głosy młodzieżowe świetnie nadają się do reklam artykułów spożywczych skierowanych do swoich rówieśników.
Aspekt prawny. Wykorzystanie głosu dziecka w reklamie radiowej
Jest jedna bardzo ważna rzecz w przypadku wykorzystywania głosów dzieci w reklamach radiowych. Otóż dzieci nie mogą w nich namawiać dorosłych na wydawanie pieniędzy. Nie mogą tego robić s sposób bezpośredni. To prawnie zabronione i są na to paragrafy. Jednym słowem nie może być przysłowiowego ‚mamo kup mi’. Istnieją jednak różne sposoby na ominięcie tego zakazu. Tak jest w przypadku reklam centrów handlowych. Pomysł jest taki, że w reklamie dziecko namawia rodziców na to, aby zabrali je do takiego centrum, ponieważ jest tam bezpłatny plac zabaw. Rodzicie zostawiają tam swoje pociechy i idą na zakupy. A tam już czekają specjalnie zaplanowane na ten dzień atrakcyjne promocje. Prosty zabieg by zorganizować rodzinom sobotnie popołudnie i doskonały przykład jak można wykorzystać głos dziecka w reklamie radiowej w świetle prawa.