Array ( [0] => eBot ) Głosy dziecięce i młodzieżowe - Najlepsze do reklamy. Real Music Polska

Głosy dziecięce i młodzieżowe w reklamach radiowych. Siła oddziaływania

Współcześnie reklamy radiowe i dźwiękowe nieustannie poszukują środków wyrazu, które przyciągną uwagę odbiorców i utrzymają ich zainteresowanie. Jednym z często wykorzystywanych narzędzi są głosy dziecięce i młodzieżowe. Posiadają one niezwykłą siłę oddziaływania na rówieśników, ale również na ich rodziców, co czyni je cennym elementem w kampaniach marketingowych. Ta cecha sprawia, że głosy te doskonale pasują do reklam dźwiękowych produktów dla dzieci, ale także produktów skierowanych do rodziców i całych rodzin. Oczywiście mogą być to reklamy właściwie w prawie każdej branży. Dziecko czy nastolatek może wziąć udział w reklamie biura podróży w scence, w której razem z rodzicami wybierają cel wakacji. Więcej przykładów podamy w dalszej części tego artykułu.

Unikalność głosów dziecięcych i młodzieżowych w reklamach dźwiękowych

 

Głosy dziecięce lub młodzieżowe wnoszą do reklam radiowych i wszelkich reklam, gdzie istnieje dźwięk nutkę "uroku", "niewinności" czy "świeżości". Ta autentyczność w przekazie może stanowić klucz do zwrócenia uwagi odbiorcy i sprawienia, że reklama pozostanie w pamięci na dłużej. Ta świeżość, niewinność chwyta za serce. Trafia w sam środek rodzicielskiego serca, które nieustannie ‚pracuje”., drży i jest bardzo podatne na dźwięki kojarzące się z potomstwem. Generalnie dominuje tutaj zasada „wszystkie dzieci są nasze”.

Głosy dziecięce i młodzieżowe w reklamach różnych kategorii produktowych

 

Głos dziecka w małym wieku, bardzo dobrze sprawdzi się w reklamach skierowanych bezpośrednio do mam. Może to być reklama sklepu z artykułami dziecięcymi, może to być reklama targów dla mam, czy reklama kosmetyków. Głos dziecka może być także wykorzystany w reklamach świątecznych, a już na pewno w kampaniach reklamujących komercyjne place zabaw np w galeriach handlowych. Głosy młodzieżowe to już obszar edukacyjny. Reklamy liceów, studiów czy imprez młodzieżowych. Faktem jest, ze reklam radiowych i wszelkich reklam dźwiękowych z użyciem głosów ze starszymi dziećmi, jest na rynku najmniej. Głosy młodzieżowe świetnie nadają się do reklam artykułów spożywczych skierowanych do swoich rówieśników.

Aspekt prawny. Wykorzystanie głosu dziecka w reklamie radiowej

 

Jest jedna bardzo ważna rzecz w przypadku wykorzystywania głosów dzieci w reklamach radiowych. Otóż dzieci nie mogą w nich namawiać dorosłych na wydawanie pieniędzy. Nie mogą tego robić s sposób bezpośredni. To prawnie zabronione i są na to paragrafy. Jednym słowem nie może być przysłowiowego ‚mamo kup mi’. Istnieją jednak różne sposoby na ominięcie tego zakazu. Tak jest w przypadku reklam centrów handlowych. Pomysł jest taki, że w reklamie dziecko namawia rodziców na to, aby zabrali je do takiego centrum, ponieważ jest tam bezpłatny plac zabaw. Rodzicie zostawiają tam swoje pociechy i idą na zakupy. A tam już czekają specjalnie zaplanowane na ten dzień atrakcyjne promocje. Prosty zabieg by zorganizować rodzinom sobotnie popołudnie i doskonały przykład jak można wykorzystać głos dziecka w reklamie radiowej w świetle prawa.