Array ( [0] => eBot )
Muzyka w reklamie radiowej jest w stanie skutecznie przyciągnąć uwagę słuchacza i wpłynąć na jego emocje. Reklama radiowa, która ma dobrą muzykę w podkładzie jest bardzo skutecznym narzędziem marketingowym. Jednym z głównych powodów, dla których muzyka jest tak ważna jest to, że ludzie po prostu lubią słuchać muzyki. Muzyka ma nie tylko siłę przyciągania uwagi, ale także jest w stanie wpłynąć na emocje słuchacza. Dlatego też, dobór odpowiedniego utworu muzycznego może pomóc w wywołaniu pozytywnych uczuć i wzbudzeniu zainteresowania w każdej reklamie, gdzie jest dźwięk.
Kluczowymi elementami skutecznego scenariusza reklamy radiowej są: ciekawe i intrygujące wprowadzenie, rozwinięcie zawierające korzyści produktu/usługi oraz klarowne zakończenie z inf ormacjami kontaktowymi i ewentualnie hasłem reklamowym lub charakterystycznym jinglem. Dbałość o te trzy elementy pozwoli na przykuwanie uwagi słuchaczy i skuteczną promocję oferowanych produktów lub usług.
O jakiej reklamie radiowej możemy powiedzieć, że jest dobra? Odpowiedz jest jedna i banalnie prosta. Dobra reklama radiowa to skuteczna reklama. To jest jej jedyny wyróżnik. Można jednak wymyśleć fantazyjną scenkę, zatrudnić profesjonalnych lektorów. Podłożyć świetną reklamową muzykę i efekty specjalne a reklama radiowa i tak nie przyniesie skutku. Dlaczego tak może się stać? Powody mogą być różne. Ten artykuł jest o czynnikach, które wspódecydują o powodzeniu radiowej reklamy. Piszemy tuaj ogólnie oraz głównie o dźwięku, o scenariuszach i o tym co powinny zawierać można przeczytać w innych naszych artykułach.
WięcejScenariusz reklamy radiowej to fundament kampanii radiowej, w którym kluczowe jest przekazanie informacji zawartych w briefie klienta. Brief to zbiór danych podstawowych, które stanowią merytoryczny fundament każdej kampanii radiowej. Obejmuje on informacje takie jak nazwa firmy, adres i oferta. To oczywiste elementy, ale tworzenie efektywnej reklamy radiowej wymaga czegoś więcej. Scenariusz musi zawierać elementy, które przyciągną uwagę i wciągną słuchacza, tworząc ukrytą myśl lub intelektualną rozgrywkę. W artykułach na naszej stronie omawiamy bardziej szczegółowo te techniki. Elementy te to dźwięki charakterystyczne, scenki rodzajowe, elementy aktorskie, zagadki, melodie, piosenki i jingle.
W poniższym artykule skupimy się na roli i umiejętnościach autorów scenariuszy reklam radiowych.
Muzyka reklamowa może być bardzo różna. To, czy dana muzyka jest reklamowa czy nie, w zasadzie zależy tylko od tego, w jaki sposób będzie użyta. Posłużmy się tutaj przykładem muzyki klasycznej. Wolfgang Amadeusz Mozart komponuje swoje jakieś kolejne allegro a moll. Kilka wieków później. ktoś wykupuje prawa do możliwości użycia go w reklamie i okazuje się, że to świetny pomysł. Żadna inna muzyka nie podniosła by tej reklamy radiowej tak wysoko. Zatem w zasadzie każda muzyka może być muzyką reklamową. Muzyka reklamowa podlega tym samym prawom, co każda inna muzyka. Ale nie wszystkie jej elementy. Na pewno niezbędna jest melodia, harmonia i rytm, ale już warstwa strukturalna jej poszczególnych części może być bardzo różna i wyłamująca się z wszelkich schematów.
WięcejPrawda jest prosta i oczywista. Niestety nie jest komfortowa dla wszystkich. Otóż głosem reklam radiowych się jest albo nie jest. Nie jest to zawód, którego można nauczyć się od zera. Talent odgrywa tu kluczową rolę. Pisaliśmy już o tym, ze są trzy drogi aby zostać zawodowcem. Albo zaczynamy jako wykształcony aktor, albo jako doświadczony reporter, prezenter czy inny pracownik anteny, albo jesteśmy naturalnie bardzo uzdolnieni w tym kierunku. Naturalnie, tzn. rodzimy się z nad wyraz wielkim talentem ale też mamy mnóstwo szczęścia w tym kierunku. I są przypadki w naszej branży, ze tacy lektorzy istnieją.
Więcej