Array ( [0] => eBot )

Artykuły i porady - reklama audio

Poniżej zamieszczamy listę artykułów i porad związanych z tworzeniem reklam radiowych i reklam audio a także udźwiękowieniem reklam.

 
reklama-mobilna-dzwiek.png

Dźwiękowa reklama mobilna.

Co to jest dźwiękowa reklama mobilna? Zazwyczaj kojarzymy ją z wielkim głośnikiem przyczepionym na dachu jeżdżącego po mieście samochodu. Taki widok i dźwięki na pewno każdemu zapadły w pamięć. Niestety, jednym z aspektów, które to powodują, jest zbytnia nachalność takiego przekazu reklamowego. To oczywista wada takiej reklamy. Praktycznie nie da się jej uniknąć w żaden sposób. Nagle na środku ulicy pojawia się auto z wielkim głośnikiem na dachu i bardzo, ale to bardzo głośno nadaje komunikat. Komunikat musi się przebić w zgiełku miasta, więc jest nastawiony naprawdę głośno. Ponieważ powoduje to oczywiste zakłócenia ruchu drogowego, taka reklama jest w Polsce zabroniona. Warto jednak zauważyć, że mimo tych ograniczeń, dźwiękowe formy reklamy mobilnej wciąż znajdują swoje miejsce w innych okolicznościach. Ich potencjał tkwi w unikalnym sposobie docierania do odbiorcy.

Więcej
dzwiek-reklama-internet.png

Dźwięk do filmu do internetu. Co jest ważne?

Oczywiście najważniejsza jest prawda. Dźwięk musi być dostosowany do tego, co widzimy. Nie może występować rozbieżność między dźwiękiem a obrazem. W każdym reklamowym filmie publikowanym w internecie musi znajdować się coś, co sprawi, że ten film, a raczej reklamowany produkt, zapadnie w pamięć odbiorcy. Jednym z najważniejszych elementów jest realizm. Jeśli reklamujemy wielką paczkę chipsów, którą przez ulice Warszawy ciągnie indonezyjski tuk-tuk, to musimy słyszeć na tym filmie dźwięk wielkiej paczki chipsów oraz indonezyjskiego tuk-tuka. Nie może być inaczej. Co więcej, miasto także musi zabrzmieć we właściwy sposób, podobnie jak panująca pogoda. Jak taki dźwiękowy, niemożliwy w realnym świecie obrazek ma zabrzmieć prawdziwie, skoro wszystko jest tutaj umowne? To już kwestia profesjonalnej pracy.

Więcej