Array ( [0] => crawl )
Reklama radiowa to forma promocji, która wykorzystuje medium radiowe do przekazania informacji o oferowanych produktach lub usługach. Reklama radiowa jest jednym z najstarszych i najbardziej skutecznych sposobów ich promowania i jest wciąż popularna w dzisiejszych czasach. Reklamy radiowe są skuteczne, ponieważ docierają do szerokiej publiczności, zwłaszcza do słuchaczy stacji radiowych, którzy słuchają radia w samochodzie, pracy lub w domu. W tym artykule nie będziemy omawiać wszystkich rodzajów reklam radiowych. Wymienimy kilka, napiszemy również o jej kluczowych elementach, oraz czemu musi dobrze brzmieć. Aby dowiedzieć się więcej o radiowej reklamie, musisz przeczytać więcej naszych artykułów.
WięcejReklama radiowa to teatr dźwięku. Jest scenarzysta, są aktorzy, jest kompozytor i soliści. Bywa, że wokaliści, albo nawet cały chór. Role, w które wcielają się lektorzy, to cała plejada postaci z bajek, powieści, filmów oraz samego życia. Są królowie, kierownicy budowy, dyrektorzy, uczniowie, sprzedawcy, sąsiedzi. Są także postacie zupełnie abstrakcyjne, od śpiewającej metki na ubraniu aż do mówiących kwiatów.
WięcejDżingiel radiowy, pisany w Polsce również jako jingiel, od angielskiego słowa jingle, to krótki i łatwy do zapamiętania przerywnik dźwiękowy, który pełni rolę zarówno jako cezura oddzielająca poszczególne pozycje programu, ale także informacyjną i promocyjną. Najczęściej spotykany jest w programach radiowych i telewizyjnych. To bardzo istotny element strategii marketingowej, pomagający wyróżnić programy, reklamodawców i przyciągnąć uwagę słuchaczy i widzów. Nazwa dżingiel radiowy, lub jingiel radiowy, nawiązuje do pierwotnych czasów radia, które wykorzystywały dźwięk dzwoneczków (ang. jingle bells). To było najprostsze i najbardziej skuteczne rozwiązanie na tamte czasy. Współczesne dżingle to nie tylko melodyjki, ale również krótkie slogany, efekty dźwiękowe czy fragmenty muzyczne.
Więcej