Array ( [0] => eBot ) Dźwięk do reklamy internetowej - muzyka do filmu do internetu

Dźwięk do filmu do internetu. Co jest ważne?

Oczywiście najważniejsza jest prawda. Dźwięk musi być dostosowany do tego, co widzimy. Nie może występować rozbieżność między dźwiękiem a obrazem. W każdym reklamowym filmie publikowanym w internecie musi znajdować się coś, co sprawi, że ten film, a raczej reklamowany produkt, zapadnie w pamięć odbiorcy. Jednym z najważniejszych elementów jest realizm. Jeśli reklamujemy wielką paczkę chipsów, którą przez ulice Warszawy ciągnie indonezyjski tuk-tuk, to musimy słyszeć na tym filmie dźwięk wielkiej paczki chipsów oraz indonezyjskiego tuk-tuka. Nie może być inaczej. Co więcej, miasto także musi zabrzmieć we właściwy sposób, podobnie jak panująca pogoda. Jak taki dźwiękowy, niemożliwy w realnym świecie obrazek ma zabrzmieć prawdziwie, skoro wszystko jest tutaj umowne? To już kwestia profesjonalnej pracy.

Dźwięk reklamuje, dźwięk nie oszukuje

 

Dźwięk dociera do umysłu naszego potencjalnego klienta, budując w nim odpowiedni obraz. Klient widzi i słyszy, bezwiednie analizuje, a także bardzo szybko nabiera określonej świadomości oraz opinii na temat tego, co zobaczył i usłyszał. W reklamie internetowej, podobnie jak w telewizyjnej, wszystko musi być perfekcyjne. Zwłaszcza w dzisiejszych, cyfrowych czasach. Jeśli klient usłyszy dźwięk zgodny z obrazem, będzie to profesjonalne i właściwe. Natomiast, jeśli pojawią się nieścisłości, może to spowodować, że klient nabierze negatywnego stosunku do reklamowanego produktu. Reklama nie spełni wówczas swojego celu, a wręcz przyniesie odwrotny skutek. Obecne czasy sprawiają, że technologia jest dostępna dla wszystkich. Internet jest pełen mniej lub bardziej zaawansowanych twórców, co znacznie podnosi poprzeczkę. Odbiorcy, oswojeni z profesjonalnymi produkcjami, mają coraz wyższe wymagania i prawo do ich stawiania. To bardzo ciekawe czasy — technologia zawsze była motorem napędowym ludzkości, ale kto by jeszcze 50 lat temu wpadł na to, że będziemy nosili w kieszeniach małe komputery? W dodatku bezprzewodowe słuchawki stereo, a jakość bezszumowego dźwięku będzie tak fantastyczna i dostępna dla wszystkich, wszędzie.

Dźwięki reklamowe dostępne wszędzie

 

Skąd brać dźwięki do udźwiękowienia reklam internetowych? Dziś głównym źródłem jest internet. Istnieją strony internetowe, na których znajdziemy dosłownie wszystkie dźwięki świata — do wyboru, do koloru. Nie wszystkie są jednak dostępne bezpłatnie. Czasami strony wymagają opłaty, a niekiedy obowiązują ograniczenia licencyjne.
Najwięcej darmowych dźwięków znajdziemy na YouTube. Ściąganie ich nie zawsze jest jednak możliwe za darmo, gdyż do konwersji tych materiałów mogą być potrzebne płatne programy. Niemniej jednak dostęp do stron z dźwiękami jest łatwy i szybki, co pozwala poradzić sobie niemal w każdej sytuacji. Doświadczony producent dźwięków reklamowych potrafi z kilku sekund efektu stworzyć kilkanaście sekund pełnej aranżacji. Dzisiejsze możliwości edycji i przetwarzania dźwięków są ogromne. Nie ma dźwięku, którego nie można byłoby znaleźć w internecie ani zmodyfikować zgodnie z potrzebami. Jest to śmiałe sformułowanie, ale poparte faktem. Tym faktem jest sztuczna inteligencja. Dotychczasowe narzędzia zostały wyposażone w nowe, oparte na sztucznej inteligencji algorytmy. Narzędzia te w rękach profesjonalisty działają w nowy, niesamowicie inteligentny sposób. Otworzyły się nowe, potężne możliwości.

Dźwięki reklamowe w cyfrowych czasach

 

Współczesne narzędzia do obróbki dźwięku sprawiają cuda. Nie potrzeba wielkiego studia filmowego ani drogich pomieszczeń do nagrań. Zastępy realizatorów i inżynierów dźwięku też nie są już konieczne. Wystarczy wydajny komputer, odpowiednie oprogramowanie, dobry sprzęt odsłuchowy, profesjonalista oraz szybki dostęp do internetu.
W rzeczywistości taki sprzęt można zabrać ze sobą i pracować w niemal dowolnych warunkach. Dotyczy to nie tylko branży reklamowej, ale również większości działań artystycznych i medialnych w XXI wieku. To czasy niemal nieograniczonych możliwości dla twórców. Jednak, gdy jedynym ograniczeniem pozostaje wyobraźnia producenta reklam, konkurencja rośnie. To pozytywny aspekt, ponieważ stale podnoszący się poziom wymagań sprawia, że praca w reklamie staje się codziennym wyzwaniem. Dźwięki reklamowe inspirują do tworzenia nowych rozwiązań i pomysłów, zarówno w reklamach internetowych, jak i radiowych.
Co jeszcze nowego może zdarzyć się w świecie udźwiękowienia reklam internetowych? Musimy być czujni i bacznie obserwować technologiczny oraz muzyczny świat. Udźwiękowienie reklam internetowych niedługo będą obsługiwały roboty, ale te roboty będą sterowane przez najlepszych profesjonalistów.