Array ( [0] => eBot ) Barwa głosu lektora - Studio nagrań lektorskich - BLOG

O barwie głosu lektorów reklam

Oryginalna barwa głosu lektorskiego, to skarb. Oczywiście, jeśli jedyna na świecie. Co to znaczy? Otóż z barwą głosu człowiek się rodzi i nie ma na to najmniejszego wpływu. O mocy głosu i jego barwie decydują czynniki fizyczne, takie jak struny głosowe czy budowa czaszki. Możemy starać się i uczyć mówić w odpowiedni sposób, ale jeśli nie mamy odpowiednio oryginalnej barwy lektorskiej, nie zostaniemy zawodowym lektorem reklam.

O barwie lektora reklam

 

Barwa lektorska to rzecz względna, trudna do jednoznacznego sklasyfikowania. W świecie reklam radiowych oraz wszelkich reklam z dźwiękiem, liczy się to coś, co odróżnia jednego lektora od drugiego. Właśnie dlatego piszemy o barwie, ponieważ to ona decyduje o popularności danego lektora męskiego czy lektora damskiego czy w końcu lektora dziecięcego. Jest rzeczą niezwykle ciekawą, że nie ma identycznych dwóch takich samych barw ludzkiego głosu. Tak samo jak jednostkowe są linie papilarne, tak samo jest z barwą ludzkiego głosu. Można zgodzić się, ze są głosy niemal identyczne, ale nigdy nie będą identyczne na 100 % w każdym słowie, w każdej emocji. Barwa jest jedyna i unikalna. To, że może być zwykła, trochę mniej zwykła, ładna, nieładna, nijaka, piękna, niezwykle urocza, to już zupełnie inne sprawy.

O barwie męskiego lektora reklam

 

To oczywiste, że lektor, który nagrywa reklamy musi mieć ładna barwę co najmniej, a najlepiej, jak ma piękną. Pracujemy z takimi lektorami, których barwa jest piękna. Ale to nie jest jedyny czynnik, że taki lektor jest popularny. Otóż barwa lektora męskiego może być niekoniecznie piękna, ale może być…mądra. Tak. Piszemy to z całkiem wyraźną odpowiedzialnością. Barwa lektora może być mądra. Zgodnie z zasadą, że mężczyzna nie musi być piękny, ale na pewno powinien być mądry. Obydwa czynniki przykuwają uwagę słuchaczy. Obydwa typy o których mowa na pewno łączy to, ze ich barwa jest oryginalna. To na pewno jest kluczowy element. Są jeszcze głosy męskie, które wyróżniają się ciepłem.  To jeszcze inna grupa. Oczywiście, że czynnik ciepła jest niezwykle ważny. Każdy lektor musi mieć ciepło w głosie. Są jednak tacy lektorzy reklam, którzy zawsze wszystko powiedzą ciepło. Ekspresyjnie, ale ciepło. I też maja duże wzięcie.

O barwie lektorki lub damskiego

 

Jeśli chodzi o głosy damskie, to świat reklam gdzie istnieje dźwięk, jest dość podobny jak w przypadku męskich lektorów reklam. Każdy aspekt musi mieć swoje miejsce. Barwa głosu damskiego nagrywającego reklamy radiowe i reklamy dźwiękowe powinna być oryginalna. Im bardziej oryginalna, tym lepiej.  I tak samo są lektorki, które wyróżniają się pewna dostojnością, mądrością. Są też takie, których głównym elementem zdobywającym klientów jest ich użyjmy tu słowa – jasność barwy lektorskiej. Treści, które sprzedają takie lektorki nabierają przejrzystości, ponieważ z głosu bije pewnego rodzaju…słońce. Są tez lektorki o barwie lektorskiej ciemniej, mocno sensualnej, żeby nie użyć słowa – erotycznej. Takie głosy damskie brzmią niezwykle intrygująco, mówią nisko i jednocześnie ciepło i zimno. Takich jest najmniej na rynku lektorów i lektorek reklam ale i takie znajdziesz w banku lektorów Real Music Polska.