Array ( [0] => eBot ) Głos reklam radiowych - Bank głosów - Real Music Polska

Jak zostać głosem reklam radiowych

Prawda jest prosta i oczywista. Niestety nie jest komfortowa dla wszystkich. Otóż głosem reklam radiowych się jest albo nie jest. Nie jest to zawód, którego można nauczyć się od zera. Talent odgrywa tu kluczową rolę. Pisaliśmy już o tym, ze są trzy drogi aby zostać zawodowcem. Albo zaczynamy jako wykształcony aktor, albo jako doświadczony reporter, prezenter czy inny pracownik anteny, albo jesteśmy naturalnie bardzo uzdolnieni w tym kierunku. Naturalnie, tzn. rodzimy się z nad wyraz wielkim talentem ale też mamy mnóstwo szczęścia w tym kierunku. I są przypadki w naszej branży, ze tacy lektorzy istnieją. 

Tajemnica Sukcesu w karierze Głosu Reklam Radiowych. Aktor, czyli kluczowa rola wykształcenia.
 

Aktor jest uczony pięknej mowy. Oprócz wrodzonego aktorskiego talentu zdobywa w trakcie kształcenia wiedzę z zakresu logopedii, muzyki, kształcenia głosu, dykcji i całej masy potrzebnych umiejętności, aby stać się profesjonalnym głosem. Jednym z kluczowych elementów jego wykształcenia jest także gruntowne poznanie polskiej i światowej literatury. Lektor nagrywający reklamy co chwile wchodzi w rożnego rodzaju scenki. Musi ciągle modelować swój głos i pracuje nad tym pod okiem ekspertów. Tak wykształcony człowiek ma niezwykle ułatwione zadanie. Może właściwie z gruntu zostać zawodowym głosem. A jednak nie zawsze tak dzieje. Na pewno nie decyduje wtedy zdobyta wiedza. Raczej wewnętrzne cechy osobowe, które kierują takiego aktora czy aktorkę na inne tory działalności zawodowej. I zamiast głosem do reklam radiowych, zostaje np. sławnym aktorem telewizyjnym, teatralnym, a może czyta audiobooki.

Od pasjonata radia do Profesjonalnego Głosu Reklam Radiowych, czyli droga radiowca.

 

Radiowcem zostają osoby z dużym parciem na prace w radio.  To mogą być osoby zupełnie nie związane z branżą i mając trochę szczęścia, może znajomości, a może sporej wiary w siebie, po prostu któregoś dnia spróbowały pracy w radio i tak to się zaczęło. Podczas antenowej pracy, pod okiem bardziej doświadczonych osób a przede wszystkim pod dużą presją zdobywały lektorskie szlify. Praca reportera na antenie, osoby czytającej wiadomości czy w końcu prezentera to nie jest oczywiście to samo co lektorskie życie, ale jest blisko. Przede wszystkim ze względu na konieczność ciągłego doskonalenia  się no i głównie poprzez ciągły kontakt z mikrofonem. Któregoś dnia radiowiec nagrywa reklamę radiową i okazuje, ze dobrze poszło. W naszej branży jest wiele głosów reklam radiowych z przeszłością radiowca. 

Nieprzeciętny talent czyli droga usłana różami. Naturalny talent do bycia Głosem Reklam Radiowych.

 

W tej części naszego artykułu posłużymy się pewna historią z życia wziętą. Otóż w pewnej niewielkiej górskiej miejscowości mieszkał sobie pewien normalny człowiek. Był młody, całe życie przed nim, pracował na budowie i był lubiany, bo był niegłupi i nawet bardzo miły.  W zasadzie nosił worki z cementem i uczył się zawodu murarza. Pośród innych swoich rówieśników wyróżniał się tym, ze miał bardzo donośny i niski głos. To od razu rzucało się w uszy wszystkim, z którymi miał kontakt. Pewnego dnia kolega z pracy powiedział mu, że w pobliskim mieście radio ogłosiło, ze szuka lektorów do pracy.  Do nagrywania reklam radiowych, jingli i audycji. Młodzieniec poszedł na przesłuchanie a następnego dnia pomachał szefowi na pożegnanie. Został z miejsca głosem reklam radiowych. Historia banalna, ale ona dokładnie tłumaczy przypadek naturalnie ponad miarę uzdolnionego czlowieka. Po prostu taki się urodził i nie ma tutaj czego tłumaczyć.