Array ( [0] => eBot ) Reklama do radia profesjonalna - Real Music Polska

Reklama radiowa u doktora reklam radiowych

Reklama radiowa pewnego razu przyszła do doktora. Skarżyła się, że nikt jej nie chce słuchać. Nikt nie zwraca uwagi na jej radiowy reklamowy przekaz i nikt nie kupuje produktów w niej reklamowanych. Doktor wysłuchał jeszcze monologu o epitetach, jakie ją dosięgły, gdy mówiono o niej za jej plecami. A ona słyszała i bolało ją określenia: brzmienie dźwięku i muzyki w podkładzie ma za dużo niskich i wysokich tonów, głoski wybuchowe i sybilanty za mocno wybijają się. Albo inaczej: nic nie rozumiem z tego bełkotu, czy to nie mówi sztuczna inteligencja i dlaczego lektor tak szybko mówi? Co zdiagnozował i co zalecił lekarz? Przeczytaj poniższy artykuł.

Reklama radiowa źle zrealizowana
 

Co składa się na złą produkcję? Odpowiedzi może być wiele, ale jedna zawsze się zgadza. To błąd realizatorski. Albo wiele błędów. Czyli zawiódł człowiek. Profesjonalny producent dźwięku jest odpowiedzialny za całokształt. Jeśli lektor źle wymawia niektóre obcojęzyczne słowa lub źle intonuje lub cokolwiek robi nie tak, to i tak za to odpowiada producent reklamy radiowej. Jeśli muzyka w reklamie radiowej lub internetowej buczy w basach lub świszczy w wysokich tonach, nie przebija się odpowiednio lub po prostu jest źle dobrana, to i tak za to odpowiada producent. Dlaczego tak jest? Ponieważ to on zadecydował o użyciu takich a nie innych składników do produkcji reklamy. Producent dźwięku posiada możliwość ich wyboru oraz posiada wszelkie narzędzia, aby zmienić wszystko, co jest potrzebne do zmiany, aby końcowy produkt był w pełni profesjonalny. Zatem diagnoza Pana lekarza brzmi: "Pani Reklamo radiowa, zostałaś stworzona przez głuchego producenta. Prosimy o dokument tożsamości, czyli metryczkę, i zapraszamy na fotel". Czytając te słowa można zapytac, czy dowód tożsamości i metryczka reklamy radiowej to jest to samo. Otóż tak, dowód osobisty reklamy radiowej to właśnie metryczka reklamy radiowej.

Reklama radiowa na fotelu

 

Niestety nie posiadamy zapisanej sesji nagraniowej, zatem nie możemy wymienić żadnego elementu. Nie możemy wymienić muzyki ani lektora, poza tym na metryczce reklamy radiowej jest wyraźnie napisane, że nie możemy również skopiować treści w niej zawartej. Co zatem zrobimy? Na wszystko są sposoby, dla chcącego nic trudnego. Albo trochę inaczej: dla muszącego nic niemożliwego. Najpierw wyślemy Panią do profesjonalnego autora scenariuszy do reklamy radiowej. Poprosimy o przerobienie treści. Merytorycznie wszystko będzie tak samo, zmienimy natomiast stylistykę i gramatykę oraz oczywiście słowa. Odbiór słuchacze będą mieli taki sam, ale usłyszą to inaczej sformułowane. Najważniejsze, żeby słuchacz usłyszał te same najważniejsze informacje, czyli żeby odtwarzana reklama zadziałała, była tym razem profesjonalna i zadowoliła jej posiadacza, czyli klienta. Dobry scenarzysta reklam radiowych potrafi użyć słów innych niż zawarte w podanej reklamie, aby odniosły taki sam lub nawet zdecydowanie lepszy skutek. To kwestia wykształcenia, doświadczenia, talentu i woli oraz etosu pracy. Każdy profesjonalista ma swój własny etos pracy i to on decyduje o sukcesie pracy producenta oraz realizatora reklam radiowych. Przerobiona reklama ma byc inna i już. Mówi o tym samym, ale w zupełnie inny sposób.

Składniki reklamy radiowej do wymiany

 

Gdy już scenarzysta reklam radiowych wykonał swoje zadanie, przystępujemy do dalszych kroków. Z metryczki dowiadujemy się o tytule utworu znajdującego się w reklamie jako podkład muzyczny oraz poznajemy imię i nazwisko lektora. Następnie nagrywamy wszystko tym samym lektorem reklam radiowych oraz z banku muzyki wyciągamy ten sam podkład muzyczny. Potem dokonujemy miksu i mamy gotową nową, właściwie inna ale niemniej tą samą reklamę radiową. W zasadzie w świecie dźwięku reklamowego wszystko jest możliwe. Wiele rzeczy w tym obszarze jest kwestią doświadczenia producenta reklam radiowych. I jak to sie wszystko skończyło? Po zabiegach nasza pacjentka, w formie odtworzonej na nowo, brzmiała doskonale. Została nagrana na nowo, odzyskała wigor i przyniósła sukces. Tym razem treść została skonstruowana na długość dokładnie 30 sekund. Tym razem lektor nie musiał być przyspieszony, tracąc intonację i przekaz. Tym razem muzyka nie była za głośno pod lektorem. Tym razem reklama radiowa została wykonana prawidłowo, z mistrzowskim zacięciem. Nie ma nic piekniejszego niż dobrze wykonana robota. W pełni profesjonalna, bezwzględnie perfekcyjna i doskonała. Koniec bajki, wszyscy są zadowoleni.